Nieuwe centra en stadsdeelcentra bieden beste vestigingslocatie

nieuws

De dynamiek in de supermarktbranche neemt toe. Veranderingen in het koopgedrag van consumenten en het versoepelde rijksbeleid dragen hieraan bij. Supermarktketens ontwikkelen verschillende formules voor diverse soorten consumenten en koopgedrag. Er komen steeds meer kleine gemakswinkels op drukke locaties en megasupers voor bulkaankopen op perifere locaties. Provincie en gemeente krijgen meer zeggenschap over de vestigingslocaties van grootschalige supermarkten. Maar welke locatie leent zich daarvoor nu het best?
Bureau Stedelijke Planning bv ging op onderzoek uit.

Nieuwe centra en stadsdeelcentra bieden beste vestigingslocatie

PUBLICATIE GEPUBLICEERD IN Vastgoedmarkt Deel deze pagina

gerelateerde informatie

Verstedelijking op de tast

De Nederlandse ruimtelijke ordening loopt zich warm voor de volgende verstedelijkingsronde. Het Ministerie van VROM is in gesprek met gemeenten en regio’s over de nieuwe meer

Nieuwe centra in uitbreidingsgebieden

Door de voortdurende bouw van buitenwijken dreigt in Nederland een aaneengesloten stedelijk landschap te ontstaan. Niet alleen gaan zo waardevolle groengebieden verloren, ook de internationale meer

Nieuwe centra in Nederland

In juni 2012 verscheen een publicatie van Pieter van der Heijde, algemeen directeur van Bureau Stedelijke Planning, in het toonaangevende internationale wetenschappelijke ‘Tijdschrift voor Economische meer