Aart Jan van Duren reikt prijs ‘Mooiste Supermarkt van Nederland 2017’ uit

nieuws

Tijdens het jaarlijkse Supermarktvastgoedcongres is Lidl Heyhoef in Tilburg uitgeroepen tot ‘Mooiste Supermarkt van Nederland 2017’. Met name de integratie met het bestaande winkelcentrum en het duurzame karakter van de winkel spraken de jury aan. Lidl heeft deze ontwikkeling onder eigen regie uitgevoerd waardoor het in staat was ‘de perfecte Lidl’ te realiseren. Volgens de jury, onder leiding van Aart Jan van Duren van Bureau Stedelijke Planning, heeft Lidl als ontwikkelaar hiermee duidelijk een visitekaartje afgegeven.

“Een enorme eer. Het is ook een enorm project geweest. Dat hebben we geweten. Maar het resultaat is ernaar”, reageert Philibert Bluyssen, manager Bouw & Vastgoed Lidl. Lidl had een nogal bijzondere rol in dit project, het was namelijk risicodragend ontwikkelaar, belegger, huurder en exploitant. De herontwikkeling van het stadsdeelcentrum Heyhoef kent een lange geschiedenis waarin Lidl uiteindelijk het heft in eigen hand heeft genomen. En met succes. Volgens de jury is er goed nagedacht over de opzet en detaillering van de locatie. Veel aandacht is besteed aan integratie met het bestaande winkelcentrum en de entree van de supermarkt sluit ook goed aan bij de overige bewinkeling. Deze supermarktontwikkeling voldoet aan de hoogste eisen op het gebied van duurzaamheid. Middels een volledige bedekking met zonnepanelen op het dak wordt er duurzame energie geproduceerd en de CO2-productie wordt geminimaliseerd door een sterke reductie van het energiegebruik. De kolomvrije overspanning betekent dat de indeling flexibel is en verbouwingen in de toekomst eenvoudig zijn en weinig bouwafval produceren. De hoge winkel met veel daglicht geeft als vanzelf een prettige ruimte. Bezoekers van Lidl Heyhoef kunnen kiezen tussen parkeren op maaiveld of in de parkeerkelder. De parkeerkelder is ruim vormgegeven en voelt veilig en overzichtelijk aan. De snelladers voor elektrische auto’s, de ruime parkeervakken en veel ruimte voor voetgangers, maken de garage niet alleen aangenaam maar ook toekomstbestendig. Middels een tapis roulant is de supermarkt snel te bereiken, waarbij de entree op de begane grond overzichtelijk en ruim is.

De jury is zeer onder de indruk van de verzorgde uitstraling en zichtbaarheid van deze nieuwe Lidl. Aart Jan van Duren: “Deze organisatie heeft hiermee een visitekaartje afgegeven voor nieuwe ontwikkelingen in de komende jaren. Het succes van deze winkel is evident en heeft gezorgd voor een grotere bezoekersstroom naar dit deel van het winkelcentrum, waar de overige winkeliers van kunnen profiteren.”

Mooiste Supermarkt van Nederland
De verkiezing van de Mooiste Supermarkt van Nederland is, evenals het Supermarktvastgoedcongres, een initiatief van platform Supermarkt & Ruimte en FoodPersonality. De jury van de verkiezing bestaat uit voorzitter Aart Jan van Duren (Bureau Stedelijke Planning), Peter ter Hark (Retail Prospect), Kees van Hoek (Kees Van Hoek Architecten), Jacqueline van Koningsbrugge (Bridge Vastgoed) en Gertjan Slob (Locatus).

Bron: www.foodpersonality.nl

 

PUBLICATIE GEPUBLICEERD IN www.foodpersonality.nl CONTACTPERSOON dr. Aart Jan van Duren ajvd@stedplan.nl
+31 (0)6 53124683

Dr. Aart Jan van Duren (1965) is economisch geograaf en heeft bijna twintig jaar ervaring als onderzoeker en adviseur op het gebied van detailhandel.
Deel deze pagina

gerelateerde informatie

Vestigingsplaatsonderzoek voor retailers

De juiste keuze Een juiste vestigingsplaatskeuze is van levensbelang voor elke formule. Het succes van een formule is namelijk sterk afhankelijk van de winkelvastgoedportefeuille. Bovendien meer