
Vijf nominaties voor ‘mooiste supermarkt 2019’
Vijf supermarkten hebben de finale van de verkiezing ‘Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland 2019’ gehaald. De vijf genomineerden, die vandaag bekend zijn gemaakt, komen uit Lees meer
Tijdens het jaarlijkse Supermarktvastgoedcongres is Lidl Heyhoef in Tilburg uitgeroepen tot ‘Mooiste Supermarkt van Nederland 2017’. Met name de integratie met het bestaande winkelcentrum en het duurzame karakter van de winkel spraken de jury aan. Lidl heeft deze ontwikkeling onder eigen regie uitgevoerd waardoor het in staat was ‘de perfecte Lidl’ te realiseren. Volgens de jury, onder leiding van Aart Jan van Duren van Bureau Stedelijke Planning, heeft Lidl als ontwikkelaar hiermee duidelijk een visitekaartje afgegeven.
“Een enorme eer. Het is ook een enorm project geweest. Dat hebben we geweten. Maar het resultaat is ernaar”, reageert Philibert Bluyssen, manager Bouw & Vastgoed Lidl. Lidl had een nogal bijzondere rol in dit project, het was namelijk risicodragend ontwikkelaar, belegger, huurder en exploitant. De herontwikkeling van het stadsdeelcentrum Heyhoef kent een lange geschiedenis waarin Lidl uiteindelijk het heft in eigen hand heeft genomen. En met succes. Volgens de jury is er goed nagedacht over de opzet en detaillering van de locatie. Veel aandacht is besteed aan integratie met het bestaande winkelcentrum en de entree van de supermarkt sluit ook goed aan bij de overige bewinkeling. Deze supermarktontwikkeling voldoet aan de hoogste eisen op het gebied van duurzaamheid. Middels een volledige bedekking met zonnepanelen op het dak wordt er duurzame energie geproduceerd en de CO2-productie wordt geminimaliseerd door een sterke reductie van het energiegebruik. De kolomvrije overspanning betekent dat de indeling flexibel is en verbouwingen in de toekomst eenvoudig zijn en weinig bouwafval produceren. De hoge winkel met veel daglicht geeft als vanzelf een prettige ruimte. Bezoekers van Lidl Heyhoef kunnen kiezen tussen parkeren op maaiveld of in de parkeerkelder. De parkeerkelder is ruim vormgegeven en voelt veilig en overzichtelijk aan. De snelladers voor elektrische auto’s, de ruime parkeervakken en veel ruimte voor voetgangers, maken de garage niet alleen aangenaam maar ook toekomstbestendig. Middels een tapis roulant is de supermarkt snel te bereiken, waarbij de entree op de begane grond overzichtelijk en ruim is.
De jury is zeer onder de indruk van de verzorgde uitstraling en zichtbaarheid van deze nieuwe Lidl. Aart Jan van Duren: “Deze organisatie heeft hiermee een visitekaartje afgegeven voor nieuwe ontwikkelingen in de komende jaren. Het succes van deze winkel is evident en heeft gezorgd voor een grotere bezoekersstroom naar dit deel van het winkelcentrum, waar de overige winkeliers van kunnen profiteren.”
Mooiste Supermarkt van Nederland
De verkiezing van de Mooiste Supermarkt van Nederland is, evenals het Supermarktvastgoedcongres, een initiatief van platform Supermarkt & Ruimte en FoodPersonality. De jury van de verkiezing bestaat uit voorzitter Aart Jan van Duren (Bureau Stedelijke Planning), Peter ter Hark (Retail Prospect), Kees van Hoek (Kees Van Hoek Architecten), Jacqueline van Koningsbrugge (Bridge Vastgoed) en Gertjan Slob (Locatus).
Bron: www.foodpersonality.nl
PUBLICATIE
GEPUBLICEERD IN
www.foodpersonality.nl CONTACTPERSOON
dr. Aart Jan van Duren
ajvd@stedplan.nl
+31 (0)6 53124683
Dr. Aart Jan van Duren (1965) is principal consultant Detailhandel bij Bureau Stedelijke Planning. Hij is economisch geograaf en heeft ruim 20 jaar ervaring als onderzoeker en adviseur op het gebied van detailhandel.
Deel deze pagina
Vijf supermarkten hebben de finale van de verkiezing ‘Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland 2019’ gehaald. De vijf genomineerden, die vandaag bekend zijn gemaakt, komen uit Lees meer
Tijdens het jaarlijkse Supermarktvastgoedcongres is de Albert Heijn aan de Langestraat in Huissen uitgeroepen tot ‘Mooiste Supermarkt van Nederland 2018’. Het betreft hier een ontwikkeling Lees meer
Op 18 januari lanceerden INretail en Bureau Stedelijke Planning het project ‘Vitale Buitenstad’ en de site www.vitalebuitenstad.nl. Het doel is om retailers, beleidsmakers en vastgoedeigenaren Lees meer
Bureau Stedelijke Planning gaat voor gemeente Medemblik aan de slag met een evaluatie van het bestaande en formuleren van nieuw detailhandelsbeleid. Door de trends en Lees meer
Tijdens de vierde editie van het jaarlijkse Supermarktvastgoedcongres is PLUS Benders-Blerick uitgeroepen tot mooiste supermarkt van Nederland. ‘Lokaal ondernemerschap, de markante architectuur van het pand Lees meer
Op 25 november 2014 reikte Aart Jan van Duren op de derde, drukbezochte editie van het supermarktvastgoedcongres in het Van der Valk-hotel in Houten als Lees meer
De verkiezing van mooiste supermarkt van Nederland is dit jaar gewonnen door de nieuwe Dekamarkt aan de Heiligeweg in Krommenie. De winnaar werd bekendgemaakt tijdens Lees meer